Sunday, June 17, 2007

Resultater runde 22

Fasit:

1. Emanuel Desperados
Harald Heide Steen jr. er den eneste som har fått hatt stemmen til sin karakter i alle oversettelser - i følge Ivo Caprino da.

2. Polynesia / Kon Tiki
Den første ekspidisjonen han var på var til øya Fatu Hiva i Marquesas-arkipelet i Polynesia i 1937-1938, så Polynesia godkjennes. Likevel var det mer den første kjente ekspidisjonen jeg egentlig siktet til, nemlig Kon Tiki, så da må vel det også gi poeng. Kris prøvde seg med en noe overraskende "Fram".

3. 9/10
Litt vanskelig å komme til en felles slutning for de som skulle produsere løsningsforslag, i hovedsak pga usikkerhet rundt hva som oppfattes som Værdaln. Blir derfor nødt til å godkjenne både 9 og 10.

4. ca 30 gram
Drittspørsmål - enig, men ganske bra tipping av enkelte.

5. USA
...ihvertfall i følge Trønder-Avisa. Altså ikke i fengsel som man skulle tro.

6. Noe så trøndersk som en... Drage
Jag vet inte hvar den kom från. Kan noen fortelle meg det?

7. 121. spilleminutt

8. 200 kr for voksen, 160 kr for student, 100 kr for barn
OK, så er dette et drittspørsmål Ola, men quizen ble ferdigskrevet på tur til Styggdalsspelet og jeg trengte et siste spørsmål. Må jo belønne andre som har vært der også.


Poenggiving:
Vegard 5 - 8 poeng
Øystein 4 - 7 poeng
Marit 3,5 - 6 poeng
Kristian 3 - 5 poeng
Andreas 2 - 4 poeng
Sigbjørn 0,5 - 3 poeng
Trond E 0,5 - 3 poeng

Sammenlagt:

Trond Erling: 123 poeng
Ola: 120 poeng
Vegard: 120 poeng
Marit: 106 poeng
Kristian: 102 poeng
Johan: 88 poeng
Øystein: 89 poeng
Andreas: 82 poeng
Sigbjørn: 57 poeng

Ola unnlater å svare for andre gang på rad - får du ikke opp Google lenger, Ola? :)

Det er tre runder igjen nå. Kampen står nok mellom de tre herrene Trond Erling, Ola og Vegard, hvis ikke Marit skulle slå til med 3 x 8.
Kristian ser ut til å bli fredagsquiz' svar på Tottenham - hederlig plassering, men ikke noe mer enn det. Andreas håper å gjøre som Blackburn - en dårlig første halvdel av sesongen etterfølges av en kanonbra andre halvdel. Sig. Til. - du rykker nok dessverre ned :)

Neste quizmaster er mannen med nyervervet mastergrad - Sigbjørn Tillerli Herstad.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hei johan...jeg krever å få poeng på lindorm. jeg har altså 4 riktige ikke tre.
Det ligner på en drage men er en lindorm.

øystein

7:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mottatt Ø. Tar det for fisk. Vet ikke om den er god. Synes det ligner mest på en drage jeg da.

2:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

jo. det er en lindorm. har fått dette bekreftet av ansatte i stjørdal kommune. de kan neppe ta feil!

12:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

jejejejeje

11:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

det er en lindorm. for de som tviler på mine ord kan man dra på hjemmesiden til stjørdak kommune. der står det svart på hvitt!!!!!

vill her legge til at jeg ikke benyttett meg av denne kilden når jeg besvarte oppgaven

10:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

prøvde å google etter stjørdak kommune men fant verken noen kommune eller lindorm.... Du vet du kan skrive inn navnet ditt hvis du velger "Other" under comments-feltet her, øyst?

1:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

den "jejejeje" var forresten et svar på Johans barnslige sammenligning av meg og tottenham. ;)

1:37 PM  

Post a Comment

<< Home