Sunday, May 20, 2007

Resultater runde 18

Fasit:

1. Rbk-boka (har allerede lest den, anbefales!!!)
2. 6 (uio, uib, stavanger, tromsø, trondheim, ås)
3. Alt fra brennmaneter til hai, men det var en brennmanet som tok meg
4. 13 år, han fyller år 4. desember.
5. Odd Thraning (sitter med gode kilder fra 17. mai-komite)
6. 434 år (1380-1814)
7. Sjuttu!
8. Steinar Gjemble(nabon min)

Beklager et par spm som var på trynet, men i alt examenstresset glemte jeg fullstendig av at det var min tur. Har ikke tid til å komme med høydepunkter fra denne runden, men det bør nevnes at Trond Erling fikk extrapoeng for Anders Ask som kandidat til spmnummer 5. Det var så vidt Ola fikk minus poeng for å foreslå meg.

Sigbjørn mente at Scott var 27 år og det får han masse props for!(extrapoeng altså)
Er det uenigheter om antall universitet kan det diskuteres på vårt forum. Ås ble universitet i 2005, og stavanger et par år tidligere (tror jeg).

Resultater:

Trond Erling: 4 - 8 poeng
Andreas: 4 - 8 poeng
Vegard: 4 - 8 poeng
Martit: 4 - 8 poeng
Ola: 3 - 4 poeng
Kristian: 3 - 4 poeng
Johan: 3 - 4 poeng
Sigbjørn: 2 - 1 poeng

Sammenlagt:

Ola: 112 poeng
Trond E: 100 poeng
Vegard: 92 poeng
Marit: 88 poeng
Kristian: 87 poeng
Øystein: 76 poeng
Johan: 71 poeng
Andreas: 69 poeng
Sigbjørn: 46 poeng

Neste quizmaster er Ola.

Ha en fin uke alle sammen!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ekstrapoeng for tullesvar kan vel ikke sies å være i samsvar med tidligere runder. Morsomt, men litt på kanten...

3:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

trodde det var vanlig praksis jeg. da må eventuelt trond erlign justeres til 4 og sigbjørn til 2

øystein

4:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

ja, d må nok justeres ja! vi operere me mozartkula eller operamints øystein, ikke ekstrapoeng!

8:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

ok, da må det justeres. jeg har alltid forstått det slikt at mozart er extra poeng...men men! der ser man hvor feil man kan ta

8:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

Blir en fin poengpott på firerbanden i toppen da;)

1:37 PM  

Post a Comment

<< Home