Sunday, May 13, 2007

Fasit og resultater, runde 17

1. "I surrender"
2. Inger Lise Hansen
3. Lynyrd Skynyrd
4. Dronning Sonja
5. Norge (Utenfor Røst i Lofoten)
6. 6 ganger
7. Olsenbanden-temaet
8. Sør-Afrika

Poeng:
Ola: 6 rette, 8 poeng
Øystein: 5 rette, 7 poeng
Johan: 5 rette, 7 poeng
Marit: 5 rette, 7 poeng
Vegard: 4 rette, 4 poeng
Andreas: 3 rette, 3 poeng
Sig.Til: 3 rette, 3 poeng
Mr. Latvia: Ikke svart

Sammenlagt:
Ola: 108 poeng
Trond E: 92 poeng
Vegard: 84 poeng
Kristian: 83 poeng
Marit: 80 poeng
Øystein: 76 poeng
Johan: 67 poeng
Andreas: 61 poeng
Sigbjørn: 45 poeng

Likte særlig Øysteins svar på spørsmål 1, men jeg kan personlig ikke huske singelen "I love drugs" :)
Og jeg håper for Johans skyld at SuperTed er med i Dronning Sonjas følge til den åpne, lyse og glade it-byen. Det blir ekstrapoeng hvis du klarer å bevise det med bilde, Johan.

Neste runde blir 18. mai, spennende å se hvordan bakrus slår ut på feltet.

17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

For å vær litt sånn politisk korrekt (som sæ hør å bør når man e sånn statsviter), synes æ kanskje at d må påpekes at Inger Lise Hansen vart valgt som 2. nestleder i KrF (så vi kan egentli kaill hu nestennestleder). Fortsatt Dagrun Eriksen som e 1.nestleder.. Så har vi iallefall all kunnskapen om KrF i boks! =)

4:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kan et A4-ark brettes sju ganger? Jeg mener å ha lest et sted at hvis du kunne brette et A4-ark sju ganger så ville det bli høyt nok til å nå månen.

2:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

Støtter Andreaseseses påpeking.

Barnelærdommen skal være på følgende form: Det er IKKE mulig å brette et ark 7 ganger - noe som vil si at det er mulig å brette et ark HØYST 6 ganger. Har til og med utført forsøket for å verifisere, og må ærlig innrømme at hvis TEP har klart å brette et A4-ark 7 ganger (noe som skulle tilsi ned til A11-størrelse for den som måtte lure) så har ihvertfall jeg møtt min overmann. Gratulerer.

2:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

hør her; d e bare 6 gang! og hu inger lise e 2.nestleder! ellers hadd æ og skrivvi hu. oppdater poengan!! uholdbart..
e forresten ikke så sur som æ virke, men d e dårlig stemning i disse eksamenstider vettu.

4:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

OK, jeg gir meg på A4. (Bortsett fra det med månen, som er helt på trynet. Du ser jo selv hvor høyt det blir når du har brettet det seks ganger og ikke klarer å brette det lenger).

Men når det gjelder Fru Hansen, anser jeg 7 av 8 deltakere for å ha jukset hvis de prøver å komme dragende med navnet Dagrun Eriksen. Og dr. eksamensnerver: selv om inger lise hansen er 2. nestleder, blir ikke "Kristine" noe mer riktig svar av den grunn :)

Jeg oppdaterer nå fasit og poeng på A4-spørsmålet, og så anser vi runden for avsluttet.

5:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jeg synes det var temmelig opplagt hvilken nestleder det var snakk om etter alt bråket om hansen på nyhetene i det siste.

men det er jo klart at når man googler opp " nestleder krf" og ser at det er to stykker, så skjønner jeg at enkelte ble i tvil når de skulle svare på denne ukes quiz.

Det var nå mitt synspunkt!

6:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det var det forresten jeg som skrev

øystein

6:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Quizmaster er enerådende - og det er opp til vedkommende hvordan poengene fordeles. Ndgj månen, så tror jeg det var noe jeg hørte på Newton, men det skal man jo ta med en klype salt, har dere sett fingrene til han programlederen eller? Svarte at jeg tippa fem ganger - men han i Newton hadde bare greid å brette fem ganger.

8:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

hehe, glem den månen din andreas.

Uansett: Mr.Latvia var i Riga og forsvarte Norges ære i en internasjonal casekonkurranse i helga. Røyk ut i semifinalen.

Uansett uansett: Hadde veldig liten tilgang på internett, så jeg venta spent men forgjeves på sms med fredagsquizspørsmål som jeg kunne svare på.

Hvorfor sendte du ikke ut, Tronnip?

3:41 PM  
Blogger Fredagsquizmaster said...

Jeg har til og med epost-kvittering på at jeg har sendt til deg, Mr. Khrangas.

Dato: 11.05.2007 14:25:25
Nummer: 95077420
SMS: 1. Hva heter Kristian Valens andre singel fra albumet "Listen When Alone", som plutselig ble aktuell i kraft av tittelen på sangen denne uka? 2. Hva heter nestlederen i KrF? 3. Hvilket band står bak låta "Sweet Home Alabama"? 4. Hvilken kjent person besøker Steinkjer i disse dager? 5. I hvilket land ligger verdens største korallrev? 6. Hvor mange ganger kan et A4-ark maksimalt brettes dobbelt?
Status: Meldingen er sendt

Dato: 11.05.2007 14:26:51
Nummer: 95077420
SMS: 7. Hvilken melodi ble spilt helt til slutt i Arve Opsahls begravelse? 8. Hvor skal neste fotball-VM etter planen arrangeres? Svar til trond.erling.pettersen(a)gmail.com eller 91 33 10 38 før mittwoch. Nei, midnatt.
Status: Meldingen er sendt

12:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

æ så et bilde av høybråten flankert av to kvinner som va nestledera, og i forbindelse med oppstyret rundt hansen la æ merke t at hu bare va 2.nestleder. la itj merke t navnet på hu andre dama, så derfor bare tippa æ et navn. poenget mitt e at æ bevisst ikke svart inger lise, og at æ nu tape på d hvis ainneran feilaktig får poeng for det. men men, ingen hemmelighet at æ e en kverulant, så æ e enig me andy i at du bare får ta ei avgjørelse. men bare å møt opp på det juridiske kontor i embassy hvis du e åpen for videre disputari!

5:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Man kan jo itj si at Inger Lise Hansen IKKE e nestleder. Ifølge definisjonen vil hu jo vær korrekt svar, for hu har jo å titteln nestleder. Betydning av 1. og 2. nestleder e itj sæli stor før man eventuelt må stepp inn for ledern (da e d såklart 1.nestleder som står først i rekka).

Men, som tiliar nevt av Andreas eller nånn, så syns æ kanskje d e best om vi heller spør den som lage spørsmålan om eventuelle uklare ting, så bli d litt enklar å gi ut poeng i ettertid å.

Æ villa bare poengter at d bør også gis poeng for Dagrun Eriksen (da dæmm flæsta partian har mer enn en nestleder/nestformann (for dæmm sære)). Hadd itj nå intensjona om å skap heftie poengdiskusjona.. Beklage oppstyre. Når man itj kainn briljer på foppalspørsmål, må æ nu bruk d æ kainn =P

5:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

ok, tronnip. Men jeg fikk den ikke. Det er jeg 100% sikker på. Funker kanskje ikke å motta de massemeldingene dine i utlandet da?

5:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Das weiss' ich nicht. Men jeg mener alle deltakere bør drive oppsøkende virksomhet via nettet om mulig dersom de ikke mottar spørsmål. There's no such thing as a no-quiz friday!

1:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jo, når Johan ikke kom med quiz.

Og det er jo vanskelig å drive oppsøkende virksomhet via nettet når man ikke har tilgang og er superopptatt.

Men, so be it. Fredagsquizinfrastruktiren må jo få lov til å feile.

5:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sutring...

6:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

pyse...

3:25 PM  

Post a Comment

<< Home