Monday, April 02, 2007

Resultater runde 12!

Hei alle sammen!

Ble litt i seneste laget dette, selv for meg.. Men nå er jeg altså klar til å gjennomgå Runde 12 av Fredagsquiz 2007

1. Mange trodde det var 50 års jubileum for EU..Det er ikke helt riktig..
Det var 50års jubileet for signeringen av Roma-traktaten noe som senere førte til EU..

Et par stykker hadde meget fine svar på dette..

2. Selv gleder jeg meg enormt til det nye GTA spillet som kommer til høsten... Handlingen der er lagt til Liberty City.
Men jeg er jo som kjent en go-gutt og godkjenner da også New York...

Tross hard lobbyvirksomhet fra Glablad-journalister (hvis navn ikke skal røpes her)
valgte altså Rockstar å droppe ideen om å legge handlingen til Namsos Rock City.
Marit og Sigbjørn koste seg med traileren kvelden før quizen.. Flott initiativ, folkens!!

3. Tottenham Hotspur er jo som alle vet på vei mot en ny gullalder.. Neste steg på veien i UEFA-cupen er tittelforsvarer
Sevilla..
Personlig så synes jeg det er veldig trist at Sigbjørn ikke fikk rikitg på denne...
Åsgutten hadde nok vært en fin motstander!

4. Levanger Handballklubb imponerte stort denne sesongen med å sikre en fin 4.plass i grunnserien..
Noe som vanligvis vil tilsi Europacupspill i Levangerhallen neste sesong.. Men våkne hoder har bemerket at det er en
teoretisk mulighet for at denne europacup-plassen ryker. Men da jeg er quizmaster er det jeg som bestemmer..
4plass og Europacup er riktig svar!

Sigbjørn foreslo nye nett og ny hallvakt som en milepæl i LHK`s historie..
Hva!!!?? Har kongen av hallvaktregimet abdisert!??

5. Mange ting som vi helst ikke vil høre om har antakeligvis skjedd med Eldar Rønnings VM-medaljer etter
turen til Sapporo.. Trøndere i VM-rus skal ikke beskrives her.. Men iallefall.. Etterhvert ble altså medaljene gitt til
Eldars hovedsponsor Normilk.. Flott gest, dust!

Trond Erling ble fristet til å si, and I quote :At de har blitt bakt inn i et grovbrød og servert som kveldsmat hjemme hos
bestemora til Stig Gøran Brenne". Noe vi ingen kan avfeie..

6. Mange band og artister er allerede booket til sommerens STORE norske festival, nykommeren Hovefestivalen..
Og det var disse artistene jeg var ute etter.. De som allerede er booket.. 1/2 poeng for hver riktig her!

Men for all del vegard.. Jeg kan jo selvfølgelig ikke være sikker på at PA Røstad eller Asmund Bjørken står
på scenen i Arendal til sommeren. Men dessverre ingen poeng her.. (ennå..)

Følg link for oversikt

http://www.hovefestivalen.no/Default.aspx?CatID=Artister

7. Selv om vi "alle" sa "æ e med" så ble det med det... Tromsø ble Norges OL-kandidat for 2018.. Who the fuck cares!!??

8. Ja, Trond Erling selv om du spikker fliser med Ewokene på fritida, så var det altså 1 stk Chewbacca jeg var ute etter her.
De fleste hadde riktig på denne..

Og Marit; Det finnes faktisk hårete figurer i Star Wars og ikke, quote: "Bare sånn robotdraktfolk!" En liten oppfordring
til Sigbjørn er å ta en pause i hverdagen og sette av ei helg med litt snacks og Star Wars sammen med Marit..
Her og nå kan jeg faktisk garantere Star Wars-spørsmål i min neste quizrunde..

Da avslutter jeg denne seansen med poengutdeling



Kristian - 6

Andreas - 5,5

Vegard - 4

Sigbjørn - 3

Trond Erling - 5

Marit - 5


1. Kristian - 8 p

2. Andreas - 7 p

3. Trond Erling - 6 p

3. Marit - 6 p

5. Vegard - 5 p

6. Sigbjørn - 4 p

- Johan - Dette begynner å bli pinlig, unge herr Røthe!!!


Vel det var alt fra meg! Vi snakkes nok helt sikkert iløpet av påsken, men uansett...

se opp for påskeharer, påsketrafikk og påske uv-stråler!

GOD PÅSKE!!


Sammenlagt:

Trond E: 74 poeng
Ola: 71 poeng
Kristian: 62 poeng
Vegard: 57 poeng
Team MØ: 50 poeng
Andreas: 46 poeng
Johan: 41 poeng
Sigbjørn: 33 poeng

Neste quizmaster: Johan

4 Comments:

Blogger SigTill said...

Utrolig hvor godt jeg kontrollert legger meg på sisteplass i hver jævla runde. God påske!

2:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Flott hyggelig tone og greie enkle spørsmål med en trivelig og åpen poenggivning:) Arti at det gikk så bra:) påskekos

3:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bra quiz! Men øp-øp-øp, fikk ikke jeg 5,5 poeng? Tror jeg ikke fikk halvpoenget for Susanne Sundfør på Hove. Ola, crosscheck and disarm slides, please?

1:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det e så jævlig mottatt det! Æ skylde dæ et poeng i sammendraget og Bjarne Berre skylde mæ et lynkurs i addering... Bare legg te kosepoenget ditt sjøl:)

4:27 PM  

Post a Comment

<< Home