Sunday, March 25, 2007

Resultater runde 11!

Fasit:

1. Hymnen er tilpasset CL av den britiske komponisten Tony Britten, men er basert på George Frideric Handels verk "Zadok the Priest".
2. American Airlines
3. Skiringssal (Kaupang)
4. De bor i en campingvogn
5. Dennis Hopper
6. The Silence of the Lambs
7. 67 kroner (poeng 10 kroner til eller fra)
8. Nicole Kidman (siste hint henviste herlig frekt til "Eyes Wide Shut", der Kidman og Cruise hadde hovedrollene og spilte ektepar.)


Resultater:

Trond Erling: 3 rett - 7 poeng
Johan: Ikke levert. - 0 poeng
Sigbjørn: 1 rett - 5 poeng
Marit: 1 rett - 5 poeng
Vegard: 1 rett - 5 poeng
Ola: 6 rett - 8 poeng
Kristian: 2 rett - 6 poeng

Sammenlagt:

Ola: 71 poeng
Trond E: 68 poeng
Kristian: 54 poeng
Vegard: 52 poeng
Team MØ: 44 poeng
Johan: 41 poeng
Andreas: 39 poeng
Sigbjørn: 29 poeng


Ola leverte godt på overtid, med unnskyldning og lovnad på at det ikke skal skje igjen. Men som jeg skrev siden, så vil jeg kreve jeg melding hjemmefra hvis noen skulle levere for seint. Så Ola, be Gro sende ei melding til meg og beklage at du var for sen til å levere. Nummeret er fortsatt 97688308.

Jeg trodde at folk skulle plukke flere poeng, men der tok jeg nok feil. Det er forøvrig fint å greie ut og kverulere på spørsmålene, men når man ramser opp fem flyselskaper som kan være størst - alt ettersom, så får man ikke poeng - Kristian. Greit nok at jeg ikke poengtere hvordan American Airlines er størst (antall passasjerer), men da må folk heller spørre, istedet for å komme med et ras alternativer. Noen uenige?

Marit greier faktisk ut om Midtøsten-konflikten, og får Farris pluss for det. Hun får derimot minus for å påstå at Speed er en guttefilm. Den er jo romantisk så det holder - jamfør slutten.

TERR OLNID NG var den eneste som tok anagramet. Hans forslag på hva som er minstepris hos Levanger taxi er likevel litt i det drøyeste laget: Neeeetten-hoinner-ni-å-njeeeetti..

Vegard har blandet Fasan-Danny med Askeladden - for Danny og faren bor slettes ikke i noen "rønne i skogen".

Ukens innsendte svar står likevel Sigbjørn for. På spørsmålet hvordan Danny og faren bor kommer svaret kort og kontant:

"I en stor sopp".


Da takker jeg for meg.

Jeg venter uansett å høre fra mor Gro, og sender quizpinnen videre til Trondheim Rock City og sønn Ola.


Ha en fin uke alle sammen!

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Syns vi fint kainn kverruler på spm når d e så vanskeli... =P dessutn e d bare nattakst som gjeld på taxispm. Ingen anner tida på døgne at man treng å ta taxi heim på Levanger..

Ingen jenta som leie en film med navn SPEED hvis dæmm e ut etter en romantisk film heller. Skræmmende bilfilmnavn.. =)

4:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

10 kroner slingringsmonn på taxi var litt i drøyeste laget, syns jeg. Det er greit at pengene ikke har noen øyensynlig verdi om natta når - som Marit ganske riktig påpeker - man vanligvis tar taxi i hjembyen, men i quizsammenheng må vi la kravene stå i stil med spørsmålene.

Og by-spørsmålet var noe upresist, om Kaupang eller Tønsberg var først blir jo et definisjonsspørsmål på hva en by er.

Når det er sagt: Knakende god og variert quiz, fortsett i dette sporet, Ola. Jeg velger å gjøre som en av FK Fotballs faste lyttere og svare "178 eller Japan" på alle spørsmålene flere dager i forveien. En eller annen gang må det jo slå til!

2:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Men herregud da Andreas. Jeg svarte jo KLM-Air France som er er størst med tanke på omsetning. Det visste jeg og det var svaret mitt. Og det er rett.
Men så sa jeg også at hvis du tenkte på antall passasjerer så var det et amerikansk et, med påfølgende oppramsing. Et poeng til takk!

9:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kveruler i vei, men ta det før dere sender inn svar.

Det var ikke omsetning jeg spurte om. Derfor er KLM Air feil svar.

10:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Enig med Andreas i at det ikke går an å komme å kreve poeng i ettertid hvis man har svart "et amerikansk et" og ramset opp en håndfull.. :)

Men til alle framtidige quizmastere: Prøv å tenk gjennom en ekstra gang om spørsmålet du stiller kan være uklart, og om det trengs presisering. Selv om du har veldig klart for deg hva du tenker på, betyr ikke det at ... osv. etc. and so on. Manchmal für Dein Lust!

3:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Så det er flaks det kommer an på da. Igjen syns jeg en mer ettergivende tone fra quizmaster vil fungere bedre enn Valla-lederskapet når det kommer til å innrømme mongolide spørsmål og gi ut poeng på rette svar.

har ikke tid til å sitte og ringe rundt om hva hvert spørsmål betyr.

wankers

11:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

kriz tha namedropper ramsa opp en rekke alternativ på et av mine spm da æ va quizmaster og, så kriz; slutt med d!
og quizmastere; bli presis, litt retorisk korrekthet koste så lite, men gir ei enorm avkastning.
word!

12:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

juris the luris, her trengs det åpenhet så her er svaret mitt:

2) Dette er vel et litt vagt spørsmål vel? Verdens største i antall fly, inntekter, overskudd, passagerer, rutenett, flykilometer, ansatte eller kaffeservering?? You name it! Det svære KLM-Air France er så vidt jeg vet det største innen inntekter, men jeg kan tenke meg at noen amerikaske er større i antall passasjerer, kilometer flydd eller lignende. Det i så fall være United-, Continental-, Southwestern- eller American Airlines. Uansett bør alle som nevnes som er størst i noen av de ovennevnte kategoriene resultere i poeng her.

Shit in - shit out! Vagt spørsmål får vagt svar. Min første tanke var omsetning, men fylte på etter hvert. Igjen mener jeg at dette er noe quizmaster bør ta på sin noe lurvete kappe.

Og wist, du kan ikke si word etter noe du selv har sagt! ;)

2:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

ord!

10:33 AM  
Blogger SigTill said...

Over til noe annet, ingen som tok hintet om at Ola fikk ett poeng for mye, dvs feil addering (sånn med + tegn mellom tallene) av tallene i forrige runde? Dvs 56 + 7 = 63 (ikke 64). Viktig og ikke få så stort sprang mellom topp og bunn.

Ellers vil jeg gå for å normalfordele alle poengsummene til slutt...

12:01 PM  

Post a Comment

<< Home