Saturday, November 25, 2006

Fasit, fredagsquiz runde 8

Svar fredagsquiz:

1. Cosmo Kramer

2. Sjonkel Rolf aka Rolf Kirkvaag

Märtha Louise gir halv score da de ligner

3. 48 ganger rundt jorda

De sier det – så da må det være sant. År er ikke en lengdeenhet Ola, med det kunne selvfølgelig ikke du vite. KAF prøvde å ro og øse vann samtidig med å undergrave spørsmålet med at den kan gå uendelig langt. Greit KAF: den dagen du slår en golfball uendelig langt skal jeg være den første til å applaudere

4. 6 stykker

(Connery, Lazenby, Moore, Dalton, Brosnan, Craig)

5. Svein Erik "Vaske"-Bakke

Tenkte å gi noen litt kreativ frihet her. Likevel har alle resonert korrekt her og kommet fram til noe i retning av "Vaske"-Bakke. Godkjenner det. Ola får thingsyoudontneedtoknow.com-prisen for Aleksander Litvinenko, da jeg går ut fra at dette ikke er fabrikert.

6. Rød og blå

Rød hadde de fleste med bortsett fra Andrew som trodde dette dreide seg om blå og gul. KAF kunne likevel opplyse at gul var fargen til B-klassen på Gjemble, og Andreas får derfor kreditert en mozartkule for et godt langskudd. Må likevel trekke alle som har nevnt hvit 0,5p, da dette ikke er offisiell draktfarge (bortsett fra VW som spesifiserte svaret godt).

7. Fornyrdislag og ljodahått, fornyrðislag og ljóðaháttr godkjennes seff også

Virket som et noe vagt spørsmål for de som ikke forsto det…
TP prøvde både håvardmål og corner-er-mål, i tillegg til limerick, men ingen av disse ble godskrevet poeng. VWs kukis og stukis ga heller ikke full pott. All hail to KAF som fortsatt husker det viktigste fra norsken. Savnet riktignok også underslag og venstre hook.

8. Det eneste kjente ordet er "IT" (det kan være flere)

Her godkjennes selvfølgelig EDB også – selv om ingen foreslo det. Sig får for innsatsen på eki-eki-ftong, men ikke mer enn det.

9. Tarjei Vesaas

10. P.A. Røstad og Bård Brattli

Hvis folk vet noe jeg ikke vet kan både TP og Andrews forslag Eilert Ottem, Kafs Dag Morten Buan og Sigs Kalman Wig gi uttelling. Stiller meg derimot noe kritisk til Øysteins noe nedsyra "Kelis".

High-score:
Tronnipp: 7,5
Øystein: 1,5
Andreas: 3
Vegard: 6
Kristian: 6,5
Ola: 7,5
Sig: 2,5

Mozartkuler:
Andreas: 1
Tronnipp: 0,5
Vegard 1

Håper dette var like godt for dere som for meg.

JKazam Quizzie

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

3) Hvor langt kan en golfball gå (i følge NASA)?

Hvor, HVOR er spesifikasjonen på at golfballen skal gå på eller rundt jorda? Dårlige greier.. *sutre*

9:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

Regner med at jeg stiller med lagelig til hogg her nå, men jeg må si at jeg reagerer på spørsmålene med Nesset-relevans. Jeg vil henvise til vår uskrevne regel som sier at alle skal ha lik forutsetning til å svare på spørsmålene. Joda, alle bortsett fra meg er fra Nesset, og vel og bra er det, men da synes jeg at det hadde vært bedre med et Levanger-spørsmål i stedet.

Det som er et samtaleemne og en kjent sak på Nesset, er nødvendigvis ikke det samme på Bruborg.

10:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Må si meg enig med andreas her. I tillegg syns jeg det spørsmålet med golfballen var litt dårlig formulert.

3:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dette er helt riktig observert av kefi!! I teorien er det ingen grenser for hvor langt en golfball kan gå. Men dette må skje ute i vakuum i verdensrommet hvor får krefter spiller inn.

4:02 AM  

Post a Comment

<< Home